Steunkousen expert

Vind gemakkelijk de beste voor jou

Breed assortiment steunkousen

Retourneren en ruilen

alles over retourneren en ruilen op butik21

Welkom bij Butik21, jouw online platform met een breed assortiment aan steunkousen. Wij streven ernaar om jou de beste selectie van producten van verschillende gerenommeerde webshops aan te bieden, allemaal op één plek.

We begrijpen dat het soms nodig is om na ontvangst een product te retourneren of ruilen. Retourneren doe je echter niet bij of naar Butik21, maar bij de webshop waar je het product hebt besteld. 

Waarom? Wij zijn zelf geen winkel of webshop, maar hebben je alleen naar een product verwezen. Wij verkopen zelf geen producten en hebben deze ook niet op voorraad. Voor een juiste verwerking van je retour is het daarom belangrijk om naar de webshop of winkel te gaan waar je het product hebt besteld.

Misschien is het onduidelijk waar het product vandaan komt en hoe je deze kunt retourneren. Daarom hebben we een handig overzicht met de meest gestelde vragen over hoe je jouw pakket kunt retourneren naar de juiste webshop.  

Meest gestelde vragen

Butik21 fungeert als een zoekmachine en vergelijkingswebsite, en heeft geen fysieke voorraad. Daarom moet je jouw retour rechtstreeks naar de webshop sturen, waar je de bestelling hebt geplaatst.

Volgens het Nederlands en Europees recht kun je artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren zonder reden.

Sommige webshops bieden echter een ruimere retourperiode, soms tot wel 100 dagen. Controleer altijd de voorwaarden van de specifieke webshop voor alle informatie.

Retourkosten variëren per webshop. Bij veel grote webshops is retourneren gratis, maar het kan voorkomen dat de kosten van de retourzending voor jouw rekening zijn. Controleer altijd het retourbeleid van de webshop voor je het pakketje wegbrengt.

Het retouradres verschilt per webshop. Je vindt deze gegevens vaak op de webshop zelf of op het retourformulier die je bij de bestelling hebt ontvangen.

Hier zijn enkele tips om de webshop te achterhalen:

  1. Kijk op het pakketje voor de afzender of retouradres
  2. Zoek naar een formulier in het pakketje
  3. Doorzoek je e-mails op de naam of het merk van het artikel
  4. Controleer je betaalrekening voor de naam van de webshop waar je de betaling hebt gedaan

Volgens de wet moet de webshop je binnen een bepaalde periode terugbetalen. Als je jouw geld nog niet hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met de klantenservice van de webshop.

Als dit niet tot een oplossing leidt, kun je meer informatie en advies inwinnen via ConsuWijzer.

De meeste webshops doen niet aan het ruilen van artikelen. Het is vaak eenvoudiger om het verkeerde of niet passende artikel te retourneren en het gewenste artikel opnieuw te bestellen.

Of je mag ruilen kan echter per webshop verschillen, dus controleer altijd van tevoren het beleid van de desbetreffende webshop.